ZAŠTO?
Zašto nešto što se tiče javnosti, medija, na kraju i demokratije, nešto što mora biti javno, za opšte dobro i korist, država pretvara u - tajno? Zašto je od novinara traženo, i dobijeno, viđenje medijske scene u Srbiji, pa bez obrazloženja odbačeno? Zašto o jednoj profesiji i njenoj perspektivi Neko odlučuje iza zatvorenih vrata? Zašto Neko misli da bolje od nas zna šta je dobro za nas, šta mi, u stvari, želimo, kako hoćemo i zbog čega? Zašto neko misli da mi ne umemo da mislimo? Zašto nas ponižava i poigrava se s nama? Zašto... I - dokle?
Z.Č.
MEDIJSKA STRATEGIJA DO 15. SEPTEMBRA, ALI JOŠ NEDOSTUPNA NOVINARIMA!
Predrag Marković (Foto: TANJUG) |
Komisija formirana ovim povodom imala je 22. avgusta prvi sastanak na kojem je članovima predstavljena verzija strategije koju je uradilo Ministarstvo kulture nakon primedbi i sugestija nakon javne rasprave. Osim predstavnika Sektora za medije i telekomunikacije, komisiju čine predstavnici Ministarstva finansija, Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo, Kancelarije za pridruživanje Evropskoj uniji, kao i eksperti Evropske komisije, radne grupe koja je sačinila prvi tekst nacrta i Agencije za zaštitu konkurencije. Predsednik NUNS-a Vukašin Obradović kaže da nikom od pet medijskih i novinarskih udruženja koja čine medijsku koaliciju okupljenu s ciljem unapređenja medijske scene Srbije kroz usvajanje valjane strategije, nije poznat sadržaj ovog dokumenta. “Brine nas ta činjenica. S obzirom da će predlog Nacrta medijske strategije proći kroz pomenutu komisiju, nema razloga za tajnovitost. Zabrinut sam i zbog same procedure usvajanja ovog dokumenta, jer je ona sada drugačija od uobičajene. Ključni utisak je da Ministarstvo kulture kroz formiranje komisije traži saučesnike za donošenje strategije, jer nije imalo hrabrosti da to učini samostalno”, rekao je Obradović. Dragana Nikolić Solomon, konstatuje: “Preostaje nam da sačekamo odluku Vlade Srbije o tome u kom pravcu će ići medijska reforma jer ona je ta koja odlučuje”, (Izvor: Politika, Danas).
MEDIA STRATEGY TILL 15th SEPTEMBER BUT STILL UNAVAILABLE TO JOURNALISTS! l NO PRIVATIZATION OF MINORITY MEDIA? l OBRADOVIĆ: POLITICIANS DEFINE MEDIA STRATEGY l DECLINE IN SALES OF DAILY NEWSPAPERS l NUNS’S SEMINAR ON MINORITY REPORT l SERBIAN PRESS ABSENT FROM SALES IN KOSOVO l TELEKOM SRBIJA BECAME OWNER OF TV ARENA SPORT l TV PINK FINED - TWO MILLION DINARS l OBJECTION OF RTB "BOR" ABOUT REPORTING ON TIMOCKA TV l FILM “ŠIŠANJE” (“THE HAIRCUT”) UNFIT FOR RTS l POSTPONED DECISION ON BOYCOTT OF CROATIA ON TV PINK l GRANTED BROADCASTING LICENSE TO IMPULSE RADIO l THE NEW WIKILEAKS DOCUMENTS ABOUT SERBIA l CORRESPONDENT OF BETA AGENCY BEATEN UP IN RUSSIA
AKTIVNOSTI NUNS AKTIVNOSTI NUNS AKTIVNOSTI NUNS
DRAGAN VELIKIĆ POČASNI ČLAN NUNS-a
Dragan Velikić (Foto: BETA) |
Velikić je autor više romana među kojima su “Via pula”, za koji je dobio nagradu “Miloš Crnjanski” 1988. godine, i “Ruski prozor”, nagrađen NIN-ovom nagradom i nagradom “Meša Selimović” za 2007. Njegove knjige prevođene su na nemački, francuski, italijanski, engleski, slovenački, češki, mađarski, španski, rumunski, poljski, holandski …Devedesetih godina bio je urednik sektora za izdavačku delatnost B92, a kolumne je objavljivao je u NIN-u, Vremenu i Danasu. Bio je ambasador Srbije u Austriji od 2005. do 2009. godine. (Izvor: Newsletter NUNS)
PROFESIONALNO IZVEŠTAVATI O „PARADI PONOSA“
Parada ponosa (Foto: BETA) |
NUNS naglašava da održavanje bezbedne „Parade ponosa” nije zadatak koji je Evropska unija postavila Srbiji, već test stepena razvijenosti, tolerancije i uvažavanja različitosti koji Srbija duguje svim svojim građanima, bez obzira na vrstu različitosti i pojedinačna uverenja. (Izvor: NUNS)
HITNA ISTRAGA O NAPADU NA DOPISNICU BETE
Nezavisno udruženje novinara Srbije zatražilo je 26. avgusta od ruskih vlasti hitnu istragu o napadu na dopisnicu Bete Zoranu Bojić-Sisoev, njenog muža novinara Genadija Sisoeva i njihove prijatelje. Napad se dogodio u podmoksovskom selu Bogojavljanje, gde su boravili na odmoru. NUNS će o incidentu obavestiti sve međunarodne novinarske asocijacije i zatražiti njihovu intervenciju i zaštitu kolega.
Bračni par Sisoev i njihove prijatelje bez povoda su napala šestorica mladih, snažnih muškaraca koji su se dovezli džipom. Tokom batinanja jedan od napadača im je pretio i uperenim pištoljem. Osim novinarke Bete koja je nekoliko dana bila na bolničkom lečenju zbog teških telesnih povreda, među žrtvama su još tri žene. Policija je odbila da pokrene istragu iako su žrtve podnele prijavu. NUNS podržava zahtev agencije Beta upućen Ministarstvu inostranih poslova Rusije, da se hitno sprovede detaljna istraga o ovom napadu i kazne počinioci. (Izvor: NUNS)
DOGOVOR HRVATSKOG NACIONALNOG VIJEĆA I MEDIJA
Na inicijativu Nezavisnog društva novinara Vojvodine, u Subotici je održan sastanak predstavnika Hrvatskog nacionalnog vijeća, Radio televizije Yu ECO, Hrvatskog veleposlanstva, NUNS-a i Nezavisnog društva novinara Vojvodine, radi prevazilaženja spora Hrvatskog nacionalnog vijeća i RTV YU ECO. Uzrok je izveštaj s konferencije za novinare HNV-a, emitovan na RTV YU ECO 25. jula. Učesnici nisu promenili svoje ranije stavove. Dogovoreno je da se ubuduće nesporazumi između reprezentativnih tela nacionalnih zajednica i medija rešavaju direktnim i otvorenim razgovorom aktera.
Svi prisutni složili su se da su položaj nacionalnih zajednica i odnosi među njima osetljivo i društveno bitno pitanje, koje zaslužuje profesionalni medijski tretman i obavezu medija da tim temama prilaze na senzibilisan način, poštujući medijsku regulativu i samoregulativu. Ako je potrebno, u razgovore uključiti i predstavnike novinarskih udruženja i medijskih asocijacija, kao i predstavnike organizacija koje se bave zaštitom ljudskih i manjinskih prava. I mediji i novinari u Srbiji izloženi su teškoj materijalnoj situaciji, čestim pritiscima i takođe imaju osećaj ugroženosti, potrebno je da sve institucije, pa i institucije predstavnika nacionalnih manjina, budu otvoreni za saradnju sa medijima, sa uvažavanjem se odnose prema njima, a svoje eventualno nezadovoljstvo iskazuju poštujući novinarska i uređivačka prava i slobode”, zaključeno je na sastanku. Ovom skupu prisustvovali su, kao posmatrači, predstavnici Medijskog odeljenja Misije OEBS-a u Beogradu. (Izvor: NUNS)
KONKURS ZA BESPLATNU OBUKU ZA MEDIJSKE TRENERE
Nezavisno udruženje novinara Srbije , uz finansijsku podršku IREX/USAID besplatno će obučiti 12 kolega za profesionalne medijske trenere. Obuka je besplatna. Konkurs je otvoren do 5. Septembra a rezultati će biti poznati do 10. Septembra. Uslovi su:
najmanje 10 godina iskustva u novinarstvu, temeljno poznavanje novinarskih standarda, tehnika i veština. Prijava za konkurs treba da sadrži: radnu biografiju, dva rada po sopstvenom izboru, potvrdu glavnog urednika da je saglasan da novinar u periodu realizacije obuke može da odsustvuje sa posla, ukoliko novinar radi u redakciji, kontakte dvoje ljudi koji su spremni da vas preporuče za ovu obuku. Prijave na e-mail tamara.filipovic@nuns.rs. Više informacija i objašnjenja u NUNS-u.
Polaznici „Treninga za trenere“ će naučiti: Kako se planira, organizuje i sprovodi profesionalni trening, kako uče odrasli ljudi i kako im preneti znanje koje će kasnije biti u stanju da upotrebe, osnovne metode treninga, osnovne greške trenera i kako ih izbeći, osnovne tehnike najefikasnijeg prenošenja znanja, ko organizuje treninge i kako s tim organizacijama stupiti u kontakt, koje su specifičnosti treninga za novinare u Srbiji i regionu, zašto je dobro za novinara da bude i trener novinarstva. U programu će učestvovati 12 novinara, od kojih šest iz medija van Beograda. Trening će se održati u tri sesije, vikendima, od kojih će prva sesija trajati vikend i jedan dan. Treneri su iskusni profesionalci iz oblasti prenošenja znanja i medijskih treninga: Branko Čečen, Saša Leković, Aleksandra Galonja i Žarko Šunderić. (Izvor: NUNS)
ZASTUPANJE ČLANOVA NUNS-a PRED SUDOM
Uz podršku organizacija Branitelji ljudskih prava (Civil Rights Defenders) i MLDI (Media Legal Defence Initiative) NUNS je započeo saradnju sa advokatskom kancelarijom Živković Samardžić koja će članovima NUNS-a davati pravne savete vezane za kršenja profesionalnih prava novinara i članove Udruženja zastupati na sudu. Više informacija na sajtu http://nuns.rs/pravni_saveti.
Advokatska kancelarija Živković Samardžić “pokrivaće„ slučajeve tužbi po Zakonu o javnom informisanju, Krivičnom i Zakonu o obligacionim odnosima. (Izvor: NUNS)
PREVOZNIK „FENIKS GIZ“ ODOBRIO POPUST OD 50 ODSTO ČLANOVIMA NUNS-a
„Feniks GiZ“ iz Novog Sada, jedan od najvećih vojvođanskih prevoznika putnika odobrio je članovima Nezavisnog udruženja novinara Srbije popust od 50 odsto na cene autobuskih karata na svim svojim domaćim međugradskim autobuskim linijama. Ugovor o ovoj pogodnosti, koji počinje da važi od 5. septembra ove godine, potpisali su direktor „Feniksa“ Goran Ivanović i predsednik NUNS-a Vukašin Obradović.
Da bi ostvarili popust članovi NUNS-a potrebno je da pri kupovini autobuskih karata pokažu člansku legitimaciju sa plaćenom članarinom za tekuću godinu. Informacije o cenama i redu vožnje novosadskog prevoznika mogu naći na sajtu www.feniksgiz.rs. Članovi NUNS-a već imaju pravo na popust od 50 odsto na autobuski prevoz beogradske „Laste”, vranjskog “Kavim jedinstva”, kragujevačkog “Saobraćaja” i zrenjaninskog “Autobanata”. Popust od 30odsto članovima NUNS-a odobravaju subotički “Subotica trans”, novopazarski prevoznici “Sandžaktrans” i “Kimmel” i lazarevačka “Lastra”. (Izvor: NUNS)
MEDIJSKA SCENA MEDIJSKA SCENA MEDIJSKA SCENA
PREDLOG MEDIJSKE STRATEGIJE NEPRIHVATLJIV ZA NOVINARSKA UDRUŽENJA
U ovom trenutku tajni tekst predloga medijske strategije, koji je izradilo Ministarstvo kulture, informisanja i informacionog društva nije prihvatljiv za novinarska udruženja. Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Vukašin Obradović kaže da je taj tekst za NUNS potpuno neprihvatljiv, jer se ne zasniva na načelima koja su bila osnov Nacrta medijske strategije. On kaže da ne može da govori o konkretnim rešenjima, pošto je Predlog proglašen tajnim iz nepoznatih razloga.
Prvobitan Nacrt strategije izradila je radna grupa predstavnika novinarskih udruženja. Ministarstvo kulture je posle javne rasprave završilo novi tekst strategije koji će biti upućen Vladi na usvajanje do 15. septembra. Ministar Predrag Marković je zatražio od predsednika Vlade da u što kraćem roku formira Komisiju, koja bi dala sugestije na završeni tekst Predloga, ali se ispostavilo da je premijer svojim rešenjem formirao radnu grupu koja treba da radi na konačnom tekstu Nacrta.”Potpuno je nejasno ne samo da li je ovo telo komisija ili radna grupa, već se postavlja pitanje ingerencija: da li radna grupa ili komisija samo daje sugestije, kako tvrdi ministar Marković, ili radi na novom tekstu Nacrta medijske strategije”, napominje Obradović. U UNS smatraju da je predlog strategije Ministarstva kulture zapravo predlog da se ništa ne promeni do 2016. godine, i da se zamrzne situacija kakva je sada. (Izvor: Danas)
BEZ PRIVATIZACIJE MANJINSKIH MEDIJA ?
Aniko Muškinja Hajnrih |
Po njenim rečima, stepen društvenog razvoja u Srbiji i prihvatanje vrednosti nezavisnosti bilo kog medija još nije dostigao nivo da bi se mogao osmisliti "bilo kakav mehanizam" koji bi onemogućio spoljni uticaj na rad medija, bez obzira na to da li se radi o mediju u privatnom ili državnom vlasništvu. Ona je osudila odluku Nacionalnog saveta Mađara od juna ove godine da smeni glavnog urednika dnevnog lista "Mađar so" Čabu Presburgera: "Nedopustivo je da jedini dnevni list na mađarskom jeziku bude izložen bilo kakvom političkom pritisku. Obrazloženje smene glavnog urednika sadrži delove koji su neprihvatljivi, jer uporište nalaze u tvrdnji da Mađar so pojedinim političkim predstavnicima nije davao dovoljno prostora. Potrebno je uspostaviti mehanizme koji bi manjinske medije zaštitili od političkih uticaja”. (Izvori: portal "Autonomija", Beta)
OBRADOVIĆ: POLITIČARI KROJE MEDIJSKU STRATEGIJU
Vukašin Obradović (Foto: MC) |
Obradović podseća da su upućeni predvideli, da će ključne tačke oko kojih če se lomiti koplja, biti Tanjug i regionalni javni servisi. I zaista, u medijskoj studiji koju su radili strani eksperti sve je naginjalo ka ovom rešenju: Tanjug bi, po „evropskim standardima“ mogao da postane državna agencija, a „evropska praksa“ ne brani formiranje 15 - 20 regionalnih TV centara. “Zavapila su medijska udruženja i domaći eksperti, Beta i Fonet, privatni i privatizovani mediji, čak i RTS je, doduše, stidljivo, upozoravao da je SF podizanje naplativosti pretplate od 40 odsto na 100 odsto, plus povećanje od 19 odsto nova regionalna čeda RTS, kako je bilo predviđeno u medijskoj studiji”, ocenjuje Obradović.
To je bilo, onako, za javnost, smatra on, više očajnički potez nego li uverenost da se nešto može uraditi jer se po kuloarima, a bogami, i ne samo po kuloarima, uveliko govorkalo da je presuđeno - Tanjug uzimaju „žuti“ a Dinkiću daju regionalne centre. (Izvor: Danas, Newsletter NUNS)
ŠTAMPE IZ SRBIJE NEMA U SLOBODNOJ PRODAJI NA KOSOVU
Gračanica (Foto: FONET) |
Imer Mushkolaj, izvršni direktor Asocijacije profesionalnih novinara Kosova podseća da je Ahtisarijevim planom predviđeno da Srbi na Kosovu moraju da imaju TV kanal na srpskom, ali se ne precizira na koji način. ”Stav naše asocijacije, kao i stav srpskih novinara je da taj kanal ne bi trebalo da bude kao drugi kanal Radio televizije Kosovo (RTK), već poseban kanal u okviru javnog servisa. RTK se, pak, zalaže da on bude kao njihov drugi kanal, ali ne samo srpski već da bude za Srbe i druge manjine”, objašnjava Mushkolaj. On smatra da predloženi Zakon o javnom emitovanju, koji uskoro treba da se donese, a koji predviđa da rešenje za kanal na srpskom bude u skladu sa predlogom RTK, neće proći usvajanje, te da će taj kanal biti određen kao poseban kanal samo na srpskom jeziku. (Izvor: Danas)
NOVI DOKUMENTI VIKILIKSA O SRBIJI
Boris Tadić i Mlađan Dinkić (Foto: B92 Net) |
U novim dokumentima Vikiliksa se na slikovit način govori o ličnostima iz domaće politike. Tako je Vojislav Koštunica je u jednoj depeši nazvan Nosferatuom, a Dragan Marković - "ćelavi, zdepasti kik-boks gradonačelnik. Vikiliks dalje prenosi osenu američkih diplomata i da je smrt patrijarha Pavla blagoslov za SPC da krene u 21. vek, da su kriminal i sport u Srbiji neraskidivo povezani... U depešama se često vidi i kako domaći političari privatno zastupaju stavove koji odudaraju od onoga što zvanično govore. Tako Dragan Marković govori da Srbija treba da gradi partnerstvo sa SAD, a ne Rusijom, a SNS se zalaže za podelu Kosova. U depeši američke ambasade od 1. septembra 2007. je i spisak pet najuticajnijih žena u Srbiji: Olja Bećković, Brankica Stanković, Dragana Milićević, Ružica Đinđić i Ivana Dulić-Marković. Amerikanci su 1995. bili uvereni da je Hrvatska vojska u “Oluji” bila uspešna zato što su se Srbi povukli, a ne zbog svog vojnog junaštva, zaključuje se iz poverljivog izveštaja koji je Ambasada SAD u Zagrebu poslala u Vašington. (Izvori: Tanjug, B92)
SAMO PINK I RTS KAŽNJENI ZBOG OGLAŠAVANJA
Od kada je Republička radiodifuzna agencija počela da podnosi prijave protiv nacionalnih emitera zbog nepoštovanja Zakona o oglašavanju, izrečene su samo tri presude. Televizija Pink je kažnjena sa dva miliona dinara, a njen vlasnik sa 140.000 dinara. Druge dve presude odnose se na Radio televiziju Srbije, a kazne su 300.000 dinara i 400.000 dinara. U Prekršajnom sudu je za dve godine formirano 516 predmeta po prijavama RRA protiv nacionalnih televizija zbog nepoštovanja Zakona o oglašavanju.
Prema ovom Zakonu, komercijalne televizije ograničene su na 12 minuta reklamnih blokova tokom jednog časa, a Javni servis na šest minuta. Ipak, često se dešava da u samo jednom bloku reklame traju i više od 15 minuta. Za ovaj prekršaj propisane kazne se kreću od 100.000 do 2.000.000 dinara, a RRA radi monitoring svih nacionalnih stanica 365 dana u godini, 24 sata. Po više od hiljadu prekršaja u 2010. napravile su TV B92, Pink, RTS1 i Prva srpska televizija. U prvoj polovini 2011. evidentirano je ukupno 2.123 nepravilnosti, od kojih je najviše na Prvoj srpskoj televiziji. (Izvor: Danas, Press)
PAD PRODAJE DNEVNIH LISTOVA
U prvih šest meseci ove godine zabeležen je blagi pad prodaje tiraža dnevnih novina u Srbiji od 3,32 odsto u odnosu na isti period prošle godine, pokazuju podaci Biroa za praćenje podataka o tiražu ABC Srbija. Od 141,5 miliona odštampanih dnevnih listova u prvoj polovini 2010. prodato je ukupno 101,5 miliona primeraka, dok je do juna ove godine odštampano 137 miliona od kojih je prodato 98 miliona. Tokom jednog dana u Srbiji se, u proseku, proda od 530.000 do 588.000 primeraka dnevnih novina, dok oko 28 odsto ostane neprodano.
Prodati tiraž nedeljnika prosečno iznosi 430.000 do 490.000, dok trećina odštampanih „ostane na kioscima“. Što se tiče broja primeraka koji ne nađu put do čitalaca, mesečnici se u Srbiji najviše prodaju, od 700.000 do 766.000 mesečno, a „nepročitanih“ preostane oko 22 odsto. Zoran Papić iz Asocijacije medija ističe da se u bazi podataka ABC Srbija nalazi većina dnevnih novina, ali ne sve, tako da je procenat pada prodaje dnevnika zato verovatno i veći. Prema njegovim rečima, na podatke o prodatim tiražima utiče i konvergencija medija usled razvoja Interneta, kao i neorganizovanost distribucije štampe u Srbiji. Predsednik NUNS-a Vukašin Obradović kaže da su za podrobniju analizu neophodni podaci o pojedinačnim tiražima, a da „pad prodaje dnevnih novina od samo 3,32 odsto ne daje pravu sliku, jer bismo mogli da zaključimo da građanin Srbije, u ovakvim teškim ekonomskim uslovima, i poslednju paru daje za novine“. ”Nije tako, jer se nalazimo na samom dnu lestvice evropskih zemalja pravljene na osnovu prodatog broja novina po glavi stanovnika. Ta brojka od 3,32 odsto odražava dugogodišnji trend u Srbiji, tiraži žute štampe rastu, a prodaja takozvanih ozbiljnih novina strmoglavo pada”, navodi Obradović. (Izvor: Danas)
U RUSIJI PRETUČENA DOPISNICA BETE
Zorana Bojić, dopisnica BETE |
Ministarstvu spoljnih poslova Rusije uručen je 30. avgusta zahtev ambasade Srbije za informacijama o tome šta su ruski organi preduzeli povodom incidenta. Po rečima Zorane Bojić i njenog supruga, to nije bila obična tuča, već žestoko, bezrazložno batinanje, a jedan od napadača imao je pištolj koji je uperio u njih, preteći da će ih ubiti. Zorana Bojić, Genadij Sisoev i njihovi prijatelji dali su izjave o ovom napadu policiji, ali bez obzira na njihove prijave i povrede koje su zadobili, nadležni ruski organi odbili su da pokrenu krivičnu istragu. Agencija Beta obratila se zbog toga Ministarstvu inostranih poslova Rusije, pri kojem je Zorana Bojić 14 godina akreditovana kao stalni dopisnik, sa zahtevom da se hitno sprovede detaljna istraga o ovom napadu i kazne počinioci. (Izvor: Beta)
PRIGOVOR RTB “BOR” NA IZVEŠTAVANJE TIMOČKE TELEVIZIJE
Blagoje Spaskovski |
Reč je o neistini i najgrubljem kršenju Zakona o informisanju, te Etičkog kodeksa novinara. Takvo izveštavanje zastrašuje građane, šteti poslovnim interesima, kredibilitetu i rejtingu RTB. S druge strane, Saša Mirković, predsednik UO Timočke televizije i radija, povodom dopisa upućenog RRA, kaže da je od uređivačkog kolegijuma zatražio da se izjasni o optužbama. “O etičkom kodeksu ne može da nam govori Spaskovski, budući da je reč o osobi bez morala. Zaklanjajući se iza mesta generalnog direktora RTB i predsednika OO G17 plus, koristi silu i pretnje prema svima koji ne misle kao on “, tvrdi Mirković, optužujući nadležne u RTB da, uprkos Zakonu o dostupnosti informacija od javnog značaja, nisu hteli da odgovore na pitanja o "Čoka Marinu". (Izvor: Večernje novosti)
RADIO IMPULSU DOZVOLA ZA EMITOVANJE
Na osnovu konkursa Radio difuzne agencije Radio Impuls dobio je dozvolu da u narednih osam godina emituje program na području opštine Bačka Palanka, saopšteno je 20. avgusta. Program se emituje na frekvenciji od 106 MHz, a preko otvorene internet stranice čuje se širom sveta. Na taj način pored opštinskog Javnog preduzeća Radio BAP ova opština ima još jednu radio stanicu. “Reč je prvenstveno o muzičkom radiju, a potrudili smo se da nabavimo dobar fundus kvalitetne muzike koja je skupljana godinama”, kaže vlasnik Impulsa Saša Borković.
Od je dodao da su “Impulsu” u tome pomogli brojni prijatelji i kolege iz drugih radio stanica, pa i sugrađani. “Emituje se isključivo zabavna muzika, a smatram da se koncept kratkih i brzih vesti pokazao dobar. Ovo je komercijalni radio koji će se isključivo finansirati prodajom oglasnog prostora. Pratićemo sva dešavanja u gradu, a pomagaćemo one koji se bave kulturom, umetnošću, narodnim stvaralaštvom. Program traje 24 časa, najavljujemo sve događaje, a otvorili smo internet stranicu i time omogućili svim Palančanima koji se nalaze širom sveta, a takvih zaista ima puno, da nas čuju i da na ovaj način imaju vezu sa rodnim krajem”, izjavio je Borković. (Izvor: Dnevnik)
PREGOVORI O DOKAPITALIZACIJI PINKA SA VLASNIKOM SBB-a
Televizija Pink potvrdila je 30. avgusta da pregovara o dokapitalizaciji Pink medija grupe s investicionim fondom „Mid Europa partners“, jednim od vlasnika SBB-a. Pink medija grup, u okviru koje posluje TV Pink, odlučila je da uđe u pregovore o mogućoj prodaji dela TV Pink vrednog 150 miliona evra. "Razgovori i pregovori su u toku, i ako dođe do značajnih odluka, javnost će biti blagovremeno obaveštena", navedeno je u saopštenju.
Kako je potvrđeno, „to strateško i investiciono partnerstvo omogućilo bi da Pink nastavi sa investicijama i da gledaocima širom regiona ponudi još kvalitetnije programe“. Odluka o početku pregovora o dokapitalizaciji doneta je 25. avgusta. Kompanija SBB je saopštila da je bilo razgovora između jednog od vlasnika te kompanije sa predstavnicima televizije u vlasništvu Željka Mitrovića. I iz SBB-a je potvrđeno da je bio sastanak predstavnika "Mid Europa partners" koji su, zajedno sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj vlasnici ove kompanije, ali lokalni menadžment kompanije SBB nije uključen u ove razgovore. (Izvori: Beta, B92, Blic)
FILM “ŠIŠANJE” NEPODOBAN ZA RTS
Plakat za film „Šišanje“ |
“Želeli smo da jedan društveno angažovan film bude prikazan na Javnom servisu, ali oni nisu mogli da se odluče da li je bolje da bude prikazan u 20.30 ili 22.30 časova“, rekao je Jević. RTS je odbila je da na svojim kanalima prikaže film “Šišanje” Stevana Filipovića, jer ostvarenja sa scenama brutalnog nasilja i eksplicitnog seksa nisu primerena za emitovanje u terminima za domaći film, navedeno je sajtu RTS-a. (Izvori: Blic, Tanjug, RTS, Dnevnik)
TELEKOM SRBIJA POSTAO VLASNIK TV ARENA SPORT
Telekom Srbija postao je većinski vlasnik kompanije HD WIN i sva četiri TV kanala Arena Sport koje ova kompanija uređuje i emituje, saopšteno je 26. avgusta. Kupovinom 51 odsto akcija ove kompanije Telekom Srbija postao je prvi telekomunikacioni operator u Srbiji koji će pored distribucije imati značajnu ulogu i u proizvodnji multimedijalnih sadržaja. Korisnici će, od 1. septembra, preko Interneta i mobilnog telefona uz Web i Mobile TV, pored TV programa, moći da prate i specijalne i ekskluzivne sadržaje kao što su prenosi utakmica, koncerata, filmova ili različitih zabavnih i informativnih emisija koje nisu na redovnom programu.
Ova investicija predstavlja najznačajnije ulaganje te kompanije posle kupovine većinskog paketa akcija u Telekomu Srpske i osnivanja operatora m:tel u Crnoj Gori. (Izvor: Pregled)
FEJSBUK MENJA KONTROLU PRIVATNOSTI
Najpopularnija društvena mreža "Fejsbuk" objavila je da uvodi velike izmene vezane za kontrolu privatnosti, saopšteno je 30. avgusta. Prema tim novinama, korisnici mogu jednostavnije da odrede šta se prikazuje na njihovim stranicama profila. Sadržaj koji se postavlja od sada će imati svoj meni tako da korisnici mogu da izaberu ko može da pregleda taj sadržaj, umesto da to rade na posebnoj stranici za podešavanje privatnosti. Pored toga, od sada će moći da odobravaju napise u kojima su označeni pre nego što se oni pojave na njihovim profilima.
Ova opcija, nazvana "Pending posts", korisnicima omogućava da uklone svoje ime sa fotografije, videa ili komentara pre nego što se oni pojave na njihovoj stranici profila. Iz kompanije su saopštili da je mogućnost odobravanja oznaka bila najčešći zahtev korisnika. Ova društvena mreža je nedavno bila žestoko kritikovana zbog opcija za podešavanje privatnosti, koje su navodno bile previše komplikovane. Korisnicima je takođe dostupan prikaz svog profila onako kako ga drugi vide, a dostupna je i opcija za određivanje korisnika koji mogu da vide novoobjavljene statuse. (Izvor: Tanjug)
ODLOŽENA ODLUKA O BOJKOTU HRVATSKE NA TV PINK
Željko Mitrovic (Foto: BETA) |
Opštinski sud u Dubrovniku doneo je prošle nedelje privremenu meru o obustavljanju prodaje moje jahte na osnovu dokumentacije koju su podneli advokati Željka Mitrovića o nezakonitim radnjama institucija Hrvatske. Mitrović nije precizirao tada da li će to uticati na odluku o programu ove televizije i rekao da će se Pink ubuduće ponašati onako kako „zaslužuju građani Srbije“. (Izvor: Danas)
STIPENDIJE NAGRADE USAVRŠAVANJA
SEMINAR NUNS-a „IZVEŠTAVANJE O MANJINAMA“
Nezavisno udruženje novinara Srbije u saradnji sa Ambasadom SAD organizuje dva trodnevna seminara za novinare “Izveštavanje o manjinama”. Seminar za novinare iz centralne Srbije održaće se u sali NUNS-a u Beogradu od 21. do 23. septembra a za novinare iz Vojvodine u hotelu “Park” na Paliću od 26. do 29. septembra 2011. Godine. Prijave kandidata za seminar u Beogradu poslati elektronskom poštom na adresu sekretar@nuns.rs, a za seminar na Paliću na adresu sumanboris@gmail.com. Dodatne informacije: Sekretarijat NUNS-a telefon 011/334 32 55, 334 31 36 i 066/ 88 22 000.
Planirano je da seminaru u Beogradu prisustvuje 6 novinara iz beogradskih medija i 6 iz drugih gradova centralne Srbije. Za seminar na Paliću 2 mesta su rezervisana za novinare iz Subotice i 10 za kolege iz drugih vojvođanskih gradova. Predavač je Suzan Grin (Susan Green) sa “Volter Kronkajt” škole za novinarstvo i masovne komunikacije, pri Državnom univerzitetu u Arizoni. Pre dolaska na univerzitet, Suzan Grin je bila urednik na KNXV-TV. U toku svoje bogate novinarske karijere, radila je na raznim TV stanicama u Feniksu, Vašingtonu, Los Anđelesu i Njujorku. Troškove boravka u beogradskom hotelu „Royal“ i hotelu „Park“ na Paliću, za učesnike koji nisu iz Beograda, odnosno Subotice, kao i dnevnice za sve učesnike pokrivaju organizatori. (Izvor: NUNS)
NAJBOLJI MEDIJSKI PRILOG O PROCESU EVROPSKIH INTEGRACIJA U SRBIJI
Konkurs za novinare štampanih i elektronskih medija registrovanih na teritoriji Republike Srbije, za najbolji medijski prilog o procesu evropskih integracija u Srbiji otvoren je 1. januara i traje do 1. decembra. Tema je: evropske integracije ili Proces stabilizacije i pridruživanja Srbije Evropskoj uniji i njihovog uticaja na svakodnevni život građana Srbije. Radovi moraju da budu objavljeni/emitovani na nekom od medija u Republici Srbiji od 1. januara do 1. decembra. Rok za prijavu je 1. Decembar. Konkurs je objavljen na internet prezentacijama Delegacije www.europa.rs, i Kancelarije na adresi: www.seio.gov.rs.
Radove poslati na adresu: Republika Srbija, Vlada, Kancelarija za evropske integracije, Za NOVINARSKU NAGRADU, Nemanjina 34/1, 11000 Beograd. Nagrada je radon studijska poseta Briselu, gde će svaki od pobednika imati priliku da se susretne sa zvaničnicima Evropske komisije i Evropskog parlamenta i tokom poseta pripremi izveštaje koje će objaviti u svom mediju. Za dodatne informacije kontakt osoba u Kancelariji za evropske integracije je Ivana Đurić, e-adresa: idjuric@seio.gov.rs, a u Delegaciji EU Aleksandar Đorđević, e-adresa: aleksandar.djordjevic@ec.europa.eu. (Izvor: Newsletter NUNS)
KONKURS ZA RADOVE O ALTERNATIVNIM GORIVIMA U INDUSTRIJI
Centralno evropski forum za razvoj CEDEF u saradnji sa Agencijom za energetsku efikasnost Republike Srbije a pod pokroviteljstvom kompanije Holcim raspisao je novinarski nagradni konkurs za najbolji medijski prilog na temu: “Alternativna goriva u industriji”. Konkurs je otvoren do 26. septembra. Prijavu može poslati redakcija ili pojedinac poštom na adresu CEDEF-a sa naznakom „za konkurs“ (Centralno evropski forum za razvoj, ul. Žorža Klemansoa 13, 11000 Beograd). Prijava za konkurs je na internet prezentaciji www.cedeforum.org.
Pravo na učešće imaju svi novinari/ke, odnosno medijske kuće koji su objavili radove u medijima na teritoriji Republike Srbije. Svaki učesnik ima pravo da dostavi maksimum tri priloga. U izbor ulaze novinarske forme: izveštaj, intervju, članak, reportaža itd, a nagrada se dodeljuje isključivo za rad objavljen ili emitovan od 21. juna do 26. septembra. Nagrada za najbolji prilog je putovanje u Brisel, tokom održavanja Evropske nedelje održive energije.
Goriva o kojima je reč su: automobilske gume, stara guma, komunalni otpad, otpadna ulja i slično. Cilj konkursa je unapređenje informisanosti javnosti i privrede o ulozi alternativnih goriva u industriji, kao i o značaju i efektima upotrebe alternativnih goriva u industriji. (Izvor: CEDEF)ZAPOSLENJE ZAPOSLENJE ZAPOSLENJE ZAPOSLENJE
Dnevni list Kurir traži novinare za dnevni list, magazin i web izdanje. Poziv je otvoren do 11. septembra. Informacije na www.kurir-info.rs.
Poslati biografiju s fotografijom i motivaciono pismo. Naznačiti poziciju na koju se konkuriše. Na razgovor će biti pozvani kandidati koji uđu u uži izbor.
Uslovi: najmanje 3 godine radnog iskustva na poziciji novinara u štampanim medijima/na webu, opšte obrazovanje iznad proseka, poznavanje opštih društveno političkih okolnosti, lingvistička i lektorska pismenost, sposobnost određivanja prioriteta, izražena komunikativnost i upornost, napredno znanje engleskog jezika, napredno poznavanje Interneta i online novinarstva (za poziciju na webu).
Kompanija IK Konsalting i projektovanje d.o.o iz Beograda, s pretežno inostranom vlasničkom strukturom, raspisuje konkurs za prijem u radni odnos: urednika za rad u novoformiranom odeljenju kompanije za web televiziju.
Rok za prijavljivanje: 16. septembar.
Uslovi: visoka stručna sprema, znanje engleskog jezika i poznavanje informacionih tehnologija, iskustvo od 5 godina na sličnim poslovima u medijima je poželjno. Od kandidata za urednika se očekuje posedovanje organizacionih sposobnosti i iskustvo u raspodeli poslova.
RTS Medijski javni servis Srbije, raspisuje konkurs za popunu radnih mesta u sektorima internet portala, novinarstva, radio i televizijske produkcije.
Rok za prijavljivanje: 15. septembar.
Radnu biografiju sa fotografijom slati na: posao@rts.rs ili na adresu Radio-televizija Srbije, Takovska 10, 11000 Beograd (sa naznakom „za posao“). Dodatne informacije na www.rts.rs/posao.
Uslovi: do 30 godina starosti, VII stepen stručnog obrazovanja – diplomirani novinar, poznavanje rada na računaru, digitalna pismenost i stučnost, komunikativnost,poznavanje stranih jezika, digitalna pismenost i stučnost. Radna mesta: u sektorima internet portala (veb administrator, veb master, inženjer telekomunikacija, IT stručnjak, programer), novinarstva (radijski, TV i veb novinar u oblasti informative, zabave, sporta, kulture i obrazovanja, radijski i TV voditelj, radijski i TV spiker, lektor, kopirajter, prevodilac, muzički stručnjak, muzički saradnik), radio i televizijske produkcije (reditelj, organizator, dramaturg, realizator, mikroman, scenarista, snimatelj, tonac, montažer), kao i dizajner, veb dizajner, grafički dizajner, kostimograf, scenograf i šminker.
l UREDNIK: Zlatko Čobović l NOVINAR: Vlado Mareš l TEHNIČKA OBRADA: Lidija Cenić l